De ce sa mergeti pe Transalpina? Pentru ca, asa cum spun toti cei care au strabatut-o, Transalpina este unul dintre cele mai frumoase locuri din Romania si nu numai... locul unde cerul isi da mana cu pamantul.
Transalpina este cel mai inalt drum rutier din intregul lant al Muntilor Carpati, atat din Romania cat si din afara ei, atingand altitudinea maxima in Pasul Urdele 2145 m. Soseaua traverseaza Muntii Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului intre care se afla si lega Localitatea Saliste din Judetul Sibiu de Localitatea Novaci din judetul Gorj. Desi este mai inalta mai veche si mai frumoasa decat Transfagarasanul, este mai putin cunoscuta pentru ca , Transalpina, cu toate ca este catalogat drum national, DN 67c (partial), nu a fost pana in 2009 niciodata asfaltata.
Transalpina a fost construita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea razboi mondial dupa carea a fost uitata. Faptul ca a fost uitata si a devenit un drum greu de parcurs a ajutat Transalpina sa-si pastreze neatinsa salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au. Este printre putinele drumuri din tara pe care se poata ajunge cu masina pana la nori si chiar deasupra lor.
In pagina Transalpina Harta veti gasi marcat intregul traseu al Transalpinei pentru a va hotara in functie de unde veniti cum sa accesati acest drum. Gasiti aici trecute pe harta distantele in km pe care va trebuie sa le parcurgeti pentru a ajunge in zona cea mai frumoasa a Transalpinei, zona alpina sau adevarata Transalpina, cum le place celor care au fost acolo sa o numeasca. Aceasta zona este cea care face acest drum inedit. Adevarata Transalpina este marcata cu linie dubla si se intinde intre Obarsia Lotrului si Statiunea Ranca. Aici veti gasi peisaje asemanatoare cu cele din imaginea de mai sus si doar aici veti ajunge sa calatoriti pe creasta muntilor trecand prin nori la propriu. Aici cerul isi da mana cu pamantul.
In sectiunea starea drumului o sa gasiti imagini cu starea drumului in zonele neasfaltate ale Transalpinei. Pentu detalii de ultima ora despre Transalpina accesati sectiunea Transalpina Forum unde or sa fie aduse cele mai noi informatii despre Soseaua Transalpina de catre cai care au fost de curand in zona.
In luna aprilie 2012 Transalpina era asfaltata in proportie de peste 99 % iar pana la finalul lui 2012 va fi in totalitate reabilitata. Portiunea cea mai frumoasa a Transalpinei dintre Ranca si Obarsia Lotrului este acum integral asfaltata. Dinspre Sugag spre Obarsia Lotrului mai erau de asfaltat mai putin de 800 m intre coada Barajului Oasa si intersectia cu drumul 106N ce duce la Paltinis plus alte cateva zone scurte intre 5 si 50 de m intre Lacul Oasa si Sugag. In noiembrie 2011 s-a turnat primul strat de asfalt si pe cei 5,5 km dintre Dobra si Jina. In lucru este si drumul de legatura cu Transalpina DN7A pe portiunea dintre Obarsia Lotrului si Statiunea Vidra. Se lucreaza pe intreg traseul la montarea parapetilor si la amenajarea scurgerilor de ape de pe versanti. Asadar desi primul strat de asfalt a fost asternut pe aproape tot traseul Transalpinei drumul trebuie parcurs cu viteza redusa si cu atentie deoarece in unele zone nu are inca parapeti si indicatoare si in multe alte zone nici nu este marcat. Nu este recomandata traversarea pe timp de noapte deoarece pentru cei care nu cunosc traseul Transalpinei nu exista elemente de reper altele decat marginile drumului.
In pagina Transalpina Harta gasiti mai multe detalii despre asfaltarea Transalpinei. Tot aici gasiti informatii utile despre semnalul la telefonul mobil precum si detalii despre altitdinea traseului Transalpinei. In pagina "Video" veti gasi filmata integral Transalpina plus cateva reportaje mai vechi si mai noi despre ea. In pagina "Atractii" gasiti filmat un tur virtual deasupra zonei cele mai inalte din Transalpina ( Ranca - Obarsia Lotrului ) plus un tur real al aceleasi zone. Tot aici gasiti si cateva poze din cele 2 pesteri ( Pestera Plovragi si Pestera Muierilor ) aflate in apropierea traseului Transalpinei, pesteri care merita vizitate.
Trebuie sa stiti ca multi isi doresc ca Transalpina se fie asfaltata, pentru a putea sa o parcurga, insa majoritatea dupa ce parcurg zonele ce se asfalteaza regreta ca acolo unde a ajuns asfaltul a ajuns si gratarul, muzica ascultata tare si petul aruncat la tot pasul. Se gandesc atunci ca ar fi fost mai bine sa ramana neasfaltata si sa fie parcursa, cu greu, doar de cei care iubesc muntele cu adevarat. Cand asfaltarea Transalpinei va fi terminata in 2012 cea mai buna promovare ar fi inaugurarea de catre cei de la Top Gear care au fost si pe Transfagarasan. Un titlu gen: Top Gear on Transalpina highest Romania road ar face celebra Transalpina mai mult decat orice alta campanie publicitara. In urma vizitei pe Transfagarasan a celor de la Top Gear Transfagarasanul a fost clasat in primele 13 cele mai spectaculoase drumuri ale lumii iar Nicholas Chage a venit sa filmeze o parte din filmul Ghost Ride II pe Transfagasan.
Va rugam in numele tuturor celor care iubesc Transalpina sa demonstrati ca asfaltarea nu duce la distrugerea acestei zone si daca o parcurgeti pastrati-o la fel de frumoasa si curata in continuare.
TRASEU TRANSALPINA PE DIRECTIA S-N: NOVACI - RANCA - OBARSIA LOTRULUI - LACUL OASA - LACUL TAU - DOBRA - JINA - POIANA SIBULUI - SALISTE . (Sursa)