sâmbătă, 4 august 2012

Ceva frumos

De pe blogul prietenului meu Vlad, cu mare placere si bucurie in suflet:

Încă se întâmplă lucruri frumoase. Nu minunate, nu extraordinare, ci frumoase. În cel mai pur înţeles al cuvântului.

Sâmbătă după-amiază telefonul mi-a sunat. Era Doru, bunul meu prieten din Bacău. Mi-a spus atât: "Te rog frumos, caută pe net evoluţia Sandrei Izbaşa de la sol de acum două-trei zile. Vei descoperi ceva frumos.". Asta a fost tot şi a închis. Berea a continuat să curgă până spre târziu în noapte dar cuvintele lui mi-au rămas în minte şi, la orele dimineţii, am căutat în marele World Wide Web evoluţia cu pricina.

Ei bine, sentimentul pe care l-am încercat când am deschis filmuleţul cu pricina a fost unul cum puţine am avut. Sandra Izbaşa, românca noastră, a ales să concureze la sol (!!!) nu pe muzica Rihannei, nici pe cea a Gagăi sau Shakirei ci pe "Shine On You Crazy Diamond". Da, Pink Floyd. Da, la sol. Ceea ce în teorie pare atât de complicat de atins, Sandra a reuşit să dovedească practic. A "dansat" nebuneşte pe una dintre cele mai grele fragmente muzicale pe care şi le putea alege pentru o asemenea probă. A refuzat să se zbenguie pe ritmuri ieftine şi cu priză la public şi la arbitrii, alegând să pună suflet în ceea ce face. A reuşit. A făcut imposibilul posibil în faţa englezilor, în capitala lor, pe "imnul" lor. Şi a făcut-o excelent, aducând bronzul pentru România.

Ceainăria lui Doru o citează pe Sandra:

I’m a fighter, and when I take it into my head to do something, no one can stop me. I’ve always liked to do things the hard way.

Evoluţia Sandrei nu a fost un simplu număr de concurs. Nici vorbă. În primul rând a fost o palmă dată în plin poporului britanic şi întregii lumi. În al doilea rând a fost un strigăt de durere al României care, din păcate, străluceşte tot mai puţin şi refuză cu încăpăţânare să vrea să o facă din nou. A fost un urlet cum că în noi, românii, încă există ceva ce alţii poate că nu au.


Remember when you were young, you shone like the sun.
Shine on you crazy diamond!
Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky.
Shine on you crazy diamond!
You were caught on the crossfire of childhood and stardom,
blown on the steel breeze.
Come on you target for faraway laughter,
come on you stranger, you legend, you martyr, and shine!

You reached for the secret too soon, you cried for the moon.
Shine on you crazy diamond!
Threatened by shadows at night, and exposed in the light.
Shine on you crazy diamond!
Well you wore out your welcome with random precision,
rode on the steel breeze.
Come on you raver, you seer of visions,
come on you painter, you piper, you prisoner, and shine!

Shine on you, prietene, si tot ce e mai bun in lumea asta sa fie cu tine in fiecare zi!