miercuri, 7 martie 2012

Despre rata de conversie in afacerile online

Rata de conversie este unul dintre cele mai importante elemente dintr-o afacere online. Probabil ati mai auzit de acest termen sau poate chiar il confundati cu ROI (return of investment, pe romaneste, recuperarea investitiei). Ei bine, rata de conversie nu are legatura cu recuperarea investitie ci este un procent care ne arata cat de profitabila este o afacere online, sau mai corect spus, cat de repede isi transforma vizitatorii in clienti sau cat de eficient reuseste sa isi transforme traficul in bani.

Rata de conversie un raport intre numarul de vizitatori si numarul de clienti (daca ne referim la site-urile cu vanzare de produse si servicii) sau intre numarul de vizitatori si numarul de clickuri pe reclamele adsense (daca ne referim la monetizarea prin GoogleAdsense ori alte programe similare. De altfel in contul GoogleAdsense chiar exista un raport ce prezinta rata de conversie.

Daca dintr-o suta de vizitatori unul lanseaza o comanda sau face click pe reclama (depinde de ce fel de site e vorba si la ce se refera rata de conversie), atunci rata noastra de conversie este de 1%, daca sunt 7 dintr-o suta, atunci rata de conversie e de 7% si asa mai departe. Cu cat rata de conversie e mai mare, cu atat mai bine. Insa nu conteaza doar ca rata de conversie sa fie mare ci este important ca si traficul sa fie mare pentru ca 5% dintr-o mie de vizitatori inseamna ceva iar 5% din 20, cu totul alta cifra de clienti si implicit de venituri generate.

Rata de conversie este asadar un factor important pentru orice fel de site de pe urma caruia dorim sa realizam un venit, fie ca vorbim de un site de jocuri online, un blog sau un site unde vinzi aparate de tuns. Multi webmasteri fac gresala de a alerga doar dupa trafic si neglijaza total rata de conversie, asa apar situatii aparent (doar aparent) paradoxale in care un site cu numai 400 de vizitatori, sa fie mult mai profitabil decat unul cu 4 000, pentru ca exista multe astfel de cazuri.

De multe ori secretul este: rata de conversie. Pentru cresterea ratei de conversie exista mai multe strategii insa in principal totul se reduce la targhetarea traficului. Adica aducerea pe site a unor vizitatori real interesati de ceea ce ofera site-ul. La ce bun sa aduci niste vizitatori care nu sunt interesati de site, stau 2 secunde, vad ca nu e ceea ce cauta ei si apoi ies rapid. O sa ai poate un trafic mai mare, dar cu ce te ajuta?

Mult mai important este sa atragi vizitatori interesati de oferta si specificul site-ului. Acest lucru se face prin optimizarea site-ului pentru cuvinte cheie, publicitate targhetata, bazata pe cuvinte-cheie si arii de interes, schimb de linkuri cu site-uri din aceeasi bransa si alte tehnici de optimizare despre care am mai discutat si vom mai discuta pe acest site. In concluzie, cresterea ratei de conversie ar trebui sa fie pe lista de prioritati a oricarui webmaster si nu doar traficul. Adica mai conteaza si calitatea, nu doar cantitatea, iar acest principiu se aplica oriunde, nu doar cand vine vorba de afaceri online. Sursa