joi, 6 decembrie 2007

O dupa amiaza cu andreis...


Fragment dintr-o poveste pe care am trait-o astazi, intr-o discutie de dupa amiaza (dimineata la el), cu andreis. Dar mai bine sa il lasam pe el sa povesteasca...













il mai acostez uneori pe nasti pe messenger

astazi n-am avut ceva special sa-i spun
m-am bagat doar in seama
simteam nevoia sa pierd timpul

traiesc un decembrie foarte plin
ca acum 4 ani
pe vremea asta asteptam actele de canada
blocasem deja bilete de avion pentru 18 ianuarie 2004
iar actele de canada au venit exact pe 24 decembrie dimineata

tin minte ca, pe 25 dimineata
casa era in aer
incepusem sa impachetam
asta mai mic avea 3 luni si ceva pe-atunci
era si el pe-acolo

m-a sunat telefonul
l-am lasat din brate intr-o valiza deschisa, pe jumate plina de haine
cind am terminat de vorbit m-am intors spre el
statea ca intr-o iesle
toata casa era un grajd

astazi, iar s-a luat de mine nasti cu cetatenia abia dobindita
zice ca-l surprinde ca inca mai stau de vorba cu el
ca, vorba aia, acuma-s cetatean
ii zic ca nu prea simt nimic nou
imi zice ca voi vedea eu prin aeroporturi cum e cu cetatenia asta canadiana
si-apoi imi pune o muzica s-o ascult
kitaro cu jon anderson

ntrebindu-ma daca imi place, ma provoaca sa-i spun ca ma simt atras de conceptul music du monde, promovat de radio-canada, prin espace music

marti, de exemplu, mi-a cintat bregovic
eram in masina
deodata n-am mai stiut in ce directie merg, am simtit ca nu mai conteaza
am tras pe dreapta si am pus capul pe volan
cind s-a terminat bregovic, am plecat usor mai departe
ningea dezordonat, realitatea n-avea nici un sens
ma claxonau din spate
deja ma simteam rau fizic
am accelerat stergind cu dreapta volanul de lacrimi
cred ca el daduse sa plinga, in nici un caz eu

i zic lui nasti: cinta si romani acolo
am ascultat romica puceanu
ii dau adresa web
deschide el, deschid si eu
te-as putea face sa traiesti aici, ii spun
iar espace music ne duce prin africa

apoi ne coboara intr-un subsol din montreal
niste imigranti argentinieni care danseaza tango
ii descoperim pe youtube
simteam efectiv ca nasti e linga mine

deodata, vad pe site-ul lu' radio-canada ca urmeaza sa cinte chiar un roman
bey, ii zic, ti-am spus ca te pot face sa fii aici
asculta, au stiut astia ca esti cu mine

dureaza pina intra romanul
cautam informatii despre el
plecat de tinar in germania
sorin constantin
nu stie nimeni de el in romania

termina niste africani de cintat, intra prezentatoarea si zice: ridicati-va in picioare, hai, veti fi surprinsi de ce urmeaza
nu mai am putearea sa-i scriu lui nasti
pun capul pe tastatura

acum o sterg
e ea care daduse sa plinga, in nici un caz eu
...