marți, 4 decembrie 2007

Micuta Picasso

Cu toate că trăieşte de mulţi ani în Los Angeles, la ea în casă se vorbeşte numai în română. Este foarte mândră de originea ei, iar dacă ar fi să picteze iubirea, ar colora-o mov regal, iar talentul galben fluorescent. "Micuţa Picasso", cea care nu mai este deloc micuţă, Alexandra Nechita, împlineşte astăzi (27.08.2007) 22 de ani.

Cu inima sunt alături de români
"Sper că pictura mea s-a schimbat o dată cu trecerea anilor. Cred că asta este intenţia oricărui artist, în orice ar mediu ar activa. Tu ca persoană te schimbi cu timpul, şi asta se vede şi în munca ta. Sunt foarte bucuroasă pentru că observ această schimbare şi văd faptul că învăţ, progresez şi devin matură. «Micuţa Picasso» este numele care mi-a fost dat de media. Adevărul este că nu mai sunt micuţă... Concepţia mea despre pictură s-a schimbat foarte mult în ultimii patru ani pentru că am studiat la Universitatea din Los Angeles. Arta trebuie implementată în copii de mici, la orice nivel social, economic, financiar. Toată lumea trebuie să aibă acces la artă, să înveţe istoria artei, să-şi poată developa ideea, principiul referitor la artă, indiferent de nivelul de educaţie. Poate nu toată lumea poate să o înţeleagă complet, dar oricine poate să o aprecieze. Prin munca mea din ultimii ani am încercat să promovez această idee.

Am fost crescută prea bine ca să dau atenţie numai oamenilor cu nume mari. Am fost impresionată de oricine şi-a putut răpi o jumătate de oră într-o seară pentru a veni la un vernisaj al meu sau să-mi trimită un mail de felicitare. Pentru mine acestea sunt bucuriile adevărate şi ele pot veni de la împăraţi până la oameni care au intrat din accident într-o galerie. Sunt foarte norocoasă. Am avut oportunităţi pe care unii oamenii nu le au în veci. Una dintre cele mai importante experienţe a fost şcoala. Pentru mine a fost foarte important să fac aceşti ani de facultate în L.A. Toţi colegii mei sunt foarte talentaţi, foarte dedicaţi, foarte muncitori. Este foarte important să fii înconjurat de oameni care sunt pe aceeaşi lungime de undă cu tine. Este o experienţă pe care nu am mai trăit-o până acum. Prea mult nu pot să sărbătoresc astăzi, fiind început de săptămână. Voi merge la restaurantul meu favorit din Los Angeles, cu părinţii, iubitul meu şi câţiva prieteni şi apoi la discotecă. De la anul care începe în viaţa mea îmi doresc să intru la programul de master. Apoi, în sfârşit voi termina cu studiile şi o să pictez toată ziua şi toată noaptea. Abia aştept!

Din suflet îmi doresc să ajung în România. Nu trece o săptămână fără să nu mă gândesc la asta. Pentru mine este foarte important ca publicul român să ştie că nu pot fi atât de activă pe cât mi-aş dori în comunitatea română şi că îmi doresc să pot face şi eu parte din scena socială românească. Cu inima sunt însă alături de ei!"

http://www.jurnalul.ro/articole/100748/astazi-e-ziua-ta-alexandra-nechita