miercuri, 31 octombrie 2007

Din pataniile unui antreprenor

Am un prieten care e la a patra firma. De primele trei nu stiu ce s-a ales. Acum la a patra se pare ca a tras niste invataminte din antreprenoriat. Textul este publicat cu acordul lui.

Acum cativa ani stiam decat ca vreau sa fac afaceri dar nu aveam nici o idee despre ce inseamna asta.
Stie cineva cat de dureroasa e o nastere?
Cand am lansat revista a fost nevoie de un zambet si o strangere de mana si sa ma arda chiar a 2-a zi cu 2000 de euro. Prima lectie, dar ce lectie! Am ajuns sa iau un contract si sa il citesc de 10 ori, sa semnez pe fiecare foaie si sa il mai citesc o data dupa.

Am invatat ca strangerile de mana sunt mai sincere cu acel contract care sa te sustina.
Am invatat ca nu trebuie sa las de la mine si ca fiecare pas pe care il dau in spate, este urmat de altul.
Am invatat ca trebuie sa fii corect si dur in acelasi timp.
Si inca de atunci refuzam sa platesc dintr-un principiu de moralitate, in timp ce telefoanele imi sunau cu amenintari de oase rupte si avocati peste avocati.
Am invatat ca orice situatie , oricat de grea trece.
Am invatat ca fiecare 50 de ron intr-o firma conteaza. Am invatat ca fiecare pierdere pe care o lasi acum de la tine, te va lovi peste 1-2-3-4 saptamani/luni.
Am invatat ca orice pret as spune, 90% din clienti vor face ochii mari.
Am invatat sa nu imi fie rusine sa cer.
Dar cu ce pret?
Am invatat ca clientul nu are intodeauna dreptate, pentru ca in 99% din cazuri nu stie ce vrea.
Stie cineva cat de dureroasa e o nastere?
Am avut oameni care m-au lasat balta pt 100 de RON, bani ce si i-au insusit preferandu-i in locul prieteniei si respectului meu. Si oameni care nu m-au lasat balta pentru 10 000, desi aveau tot dreptul.
Am invatat ca mai bine ti se greseste la 1 euro, decat la 100, si ca mai bine ti se greseste la 100 decat la 1000.
Pe primii am invatat sa nu ii uit, dar sa trec peste. Pe cei din urma ii pretuiesc ca pe sangele meu.
Am invatat ca oricat de hotarat ai spune cuiva “NICIODATA !!!”, s-ar putea sa te intorci mai devreme decat crezi.
Am invatat ca o prietenie este testata cu adevarat abia cand la mijloc sunt bani.
Si cu toate astea am invatat ca banii mereu vin si se duc.
Am invatat ca o afacere e ca un copil.
Ce ai face daca ai sti ca propriul tau copil e bolnav? Ai alerga dupa doctori? Ai sta la capul lui? Ai astepta sa se intample ceva, orice?
Am invatat ca trebuie sa iei decizii in fiecare zi.
Am invatat ca cifrele nu mint niciodata.
Am invatat ca, pe langa cifre, instincul este la fel de important, daca nu mai important.
Am invatat ca intotdeauna vor iesi mai putini bani decat ai calculat.
Ca vor fi mai multe cheltuieli decat ai prevazut.
Ca banii vor veni mai tarziu decat ai planuit.
Am invatat ca din putinul ala statul baga mana adanc, daca nu ii dai peste labe.
Am invatat ca fara un contabil si un avocat, in tara asta nu rezisti o luna.
Stie cineva cat de dureroasa e o nastere?
Am invatat sa gresesc
si sa trec peste
si sa invat din ele..
Dar inca nu am invatat cum sa elimin greseala ..

Stie cineva cat de dureroasa e o nastere?

http://succesdublu.ro/index.php/2007/09/din-pataniile-unui-antreprenor/